30 Años Ensin Pidir Demasiao




NO PIDO MUCHO

No pido mucho,
poder hablar sin cambiar la voz,
caminar sin muletas,
hacer el amor sin pedir permiso
escribir sin rayas.
O bien, si parece demasiado,
escribir sin tener que cambiar la voz,
caminar sin rayas,
hablar sin tener que pedir permiso,
hacer el amor sin muletas.
O bien, si parece demasiado,
hacer el amor sin tener que cambiar la voz,
escribir sin muletas
caminar sin que haya que pedir permiso,
hablar sin rayas.

O bien si parece demasiado...


La verdad que poder caminar, hablar, escribir o facer el amor ensin torges nun paez muncho pedir... ¿o sí?
Permitíime que cuente un breve relatu. Fai 30 años, a principios de los 80, década del pop, apaecieron en USA unos extraños casos de lo que a priori consideraron una neumonía. Estos casos, con una muerte prácticamente asegurada, taben provocaos por un virus y entamaron a extendese rápidamente, pol mundu enteru, de oriente a occidente, de miles en miles de persones.
¿Cómo?
A través de dos medios básicos que necesita'l ser humanu pa sobrevivir y perpetuar la especie: la sangre y el sexu.
La sangre ye'l agua de los ríos que da vida a los habitantes de una rexión... Siempre hay buenos pueblos cerca de un río sanu y caudalosu. Sin agua pura de onde puea beber la xente, el pueblu muerre. Y el sexo... en fin, considerolo una gran fuente de placer y motivación para superar el día a día. Pero, además, obxetivamente, un mecanismu biolóxicu indispensable pa tener fíos y fíes... Y creo que la inmensa mayoría de la xente del planeta tará de acuerdu conmigo.

Proporcional a la so expansión yera el desconocimientu que sobre esta enfermedá había. 5 años pasaron hasta que entamaron a descifrar el orixen de aquel mal y pusosei nome. Tres lletres al virus y otra más, cuatro, a la enfermedad que el portador sufría, ye decir, cuando el virus despertaba y entamaba a comer a les sos víctimes, desde dientro pa fuera.

¿Suena a ciencia ficción verdá? Lo cierto ye que perfectamente encaxaría esta historia nel guión de munches pelicules de acción y terror. Virus de orixen desconociu que entama a propagase ente la xente, a velocidad vertiginosa, devorandoyos les partes vitales pa la so supervivencia. Nestos casos el orixen solía ser un laboratoriu subterráneu onde los científicos de cualquier gobiernu descerebrau xugaba a ser Dios. Nesti casu, cómo y onde entamó ye tobía misterioso.

Deseamos que fuera como nes películes...que viera l.legao un superhéroe que salvara a la humanidá... Porque esta historia, que entamó 30 años, tobía wei continua. El nome del viru ye VIH o Virus de Inmunodeficiencia Humana y la persona de la que se alimenta parez de SIDA, Síndrome Inmunodeficiencia Adquirida.

Pasaba'l tiempu, la xente siguió morriendo, la alarma siguió internacional. Los gobiernos decían tener a los sos meyores científicos dandoy vuelte al asuntu...

No antes de década y media depués del descubrimientu del primer casu entamaron a aparecer les primeres medicines, que aunque nun te sanaren, detenían el avance del virus, conteníanlu dormiendolu...
Pero el virus ye extremámente fieru, incluso más de 30 pastilles son necesaries pa amansalu.
A la par, la xente contagiá contemplaba cómo la enfermedá diva comiendoyos la carne, marcándoyos la cara frente al restu del mundo. Tabas marcau y la xente teníate mieu y repulsión o despreciu. Sin voz ni votu, sin poder poder caminar palantre porque la sociedá te despreciaba, y muchísimos menos pretendieras ligar...
Foi además, un mal que asociose con marxinaos o diferentes. Pero la realidá ye que tol mundo ta expuestu a esti mal, que tabía sigue vivu.

Pasaron los años, rápidos palgunos, lentos pa otros, hasta l.legar a la actual era de la información. La enfermedá sigue bajo investigación, ensin cura definitiva. Pero polo menos, ya tamos perfectamente informaos, o deberíamos pues tenemos toles ferramientes del mundo pa ello. Sabemos cómo se contagia y cómo NO se contagia. Sabemos que debemos poner preservativu cuando entre un calentón y que debemos tener controlá la nuesa sangre... Nun cuesta na facer un análisis anualmente, donando sangre por exemplu o diendo a cualquier centru de salú, y comprobar que tamos sanos.
Tubieron que pasar 15 años pa que apareciera un clavu ardiendo al que aferrase pa sobrevivir, al menos nos países desarrollaos. Porque nos países onde nun yos dexan respirar como yo digo, ellí, onde naide quier mirar, campa a sus anches el virus. Falo de munches zones en Asia, América del Sur o África. Zones onde portar el virus supón tar condenau a muerte. Esperamos que esto nun sea otra treta del fuerte pa doblegar más tabía al débil.

Volviendo a Radio L.lena, añu 2011, 3er miléniu, onde interné permite la llibre circulación de datos y contactos a nivel mundial (por más torgues que quieran poner). Cuando el home tien conquistau el espaciu, la tierra y el mar. Cuando tien satélites orbitando alredeor del planeta, trenes supersónicos y donuts gigantes onde nos dices que puen ver el inicio del universu pero que quizás puedan formar de pasu un furacu nigru que nos devore a toos... Nesta era, dempués de que pasar otros 15 años más dende que se pudo controlar medianamente al virus, consideramos que nun ye pedir muncho caminar, hablar, escribir o facer el amor con dignidá, porque el show debe seguir...



No hay comentarios:

Publicar un comentario