Creatividad Común



Dende époques prehistóriques, cuando'l ser humanu andaba en taparabos pela sabana, existe'l conceptu de propiedá.
Dende que'l primer cazaor mató un ñú que enrealida yera demasio pa él y decidió que solo y diba dexar comer na más que a la so familia o a los sos collacios pues él yera lartifice de aquel eventu, y que si d'alguien quería beneficiase de la carne que viera conseguio, tenía que devolvey algo a cambiu, dende entós, existe'l conceptu de propiedá.

Esta fisofía, a lo llargo de la hestoria foi desarrollandose y extendiendose no solo a la carne, sino a too lo que yera capaz d ver, oyer e imaxinar. Nel su afán de apropiase del mundu, el hombre quiso facese dueñu de coses que taban perriba dél. La agricultura y las tierras pronto adquirieron un propietariu. La construcción y les cases, incluso'l arte...todo! Hasta entamó milenta guerres con millones de muerto por conseguir lo denominao como propiedá...y siempre cola intención se sacar algo a cabiu, normalmente un beneficiu económicu. Desti tema hay pa falar llargo y tendio durante hores, semanes o incluso años.
Sin embargo, nun ye'sti 'l tema principal del programa, por consideralu bastante suciu y faltu d'estilu. Nosotros preferimos enfocar al otru cazaor, al que decidió compartir el ñú col poblau y que quiso ver a los que lu rodeaben gordos, sanos y guapinos. Al campesín que facía partícipe de la so recolecta a los vecinos invitandolos a una fartura cuando-y salien bien les coses. Al albañil que dioy techu al que taba pasando frío y al artista que compartía la so obra col restu'l mundu simplemente, por amor al arte!
Desto hay tamién pa falar llargo y tendío hores y hores, y en contraposición con lo primero que comentabamos, intentaremos day un bon sitiu nesta radio. Sin embargo wei tenemos'l tiempu un poco mediu por lo que voy a centrame nesti últimu colectivu, el artísticu, en concretu nel musical. Dende fai llargos años los músicos cobran pol so arte. Y con tol derechu del mundu. El problema, na mi opinión l.legó cuando alredeor del artista xuntose una banda de carroñeros que quisieron facese ricos tamién a través del trabayu del autor. Y durante llargos años vienen faciendolo, montando empreses e instituciones dedicaes a exprimilu al máximu y dexándoy unes migajes el pastel al home o la muyer que enrealidá enjendró'l arte. Y hasta fai unos pocos años esto furrulaba porque'l artista yera artista y nun se podía dedicar a difundir el so mensaxe y recaudar los beneficios por si mesmu. Por toos ye bien conocía la llabor de les discográfiques, sociedades de autores... Sin embargu el grau de extrujamientu yera muy grande y munchos músicos taban disgustaos. Y como a tantos y tantos disgustaos por esta y otres razones, un buen día l.lego interné y el boom dixital a les sos vides, poniendo en contactu a los autores col restu del mundiuy si no dandoyos la posibilidá de facer les coses por sí mesmos, poniendoyosles muncho más fáciles. Bien, como siempre algunos fueron los que supieron y saben sacar rendimientu económicu a esta situación. Otros, los más, quedaron estancaos nes pasau, tan cómodu y exuberante ensin facer casu a los cambios que se produjeron. Estos fueron los que más tarde punsieronse a l.lorar cuando la teunoloxía los entamó a deborar y yos pirateó tolos sos trabayos. Tamién hay ampliu debate entorno a esto... Dende'ki queremos dayos'l pésame con cierta ironía. Y queremos day'l nuesu apoyu y felicitar pol so trabayu a esi otru grupín que hay. Esa pequeña aldea de galos. Muncho más sencillos, humildes y creo que colos pies meyor puestos nel día que viven. Deyos quiero falar.

Delos artístas que solo buscan facer arte. Sacar beneficiu económicu cuando hay un trapicheo comercial de pol mediu y que sino nun piden na. De hecho agradecen que la xente los oiga. A esti colectivu que nun sufre los efectos de la piratería porque, como'l pueblu llanu nos sieglos pasaos, tienen por enemigu al poderosu que los aprieta. El mesmi enemigu que´l pirata pero usando otros métodos. A esti grupu que busca otru camín pa que suene la música vamos facer sonar wei en Cróniques de L.lena. Esta xente, indigna por asi decilo col sistema xuntose y ficieron una serie de colectivos. Ente ellos ta'l denominau como Creative Common.

No hay comentarios:

Publicar un comentario